שיתופי פעולה
מיחזור חברתי למען משפחות נזקקות
לקוחות: פתחון לב + סונול + וניש
פתרון לירידה בתרומת ביגוד יד שנייה לארגון פתחון לב הוביל ליצירת שת״פ עם אג׳נדה חברתית לחברת סונול אשר איפשרה להציב 150 מכליות ביגוד ממותגות בתחנות ברחבי הארץ, תוך פנייה יזומה לשותף שלישי - וניש (Vanish) אשר הבטחתו הפרסומית "וניש, מאריכים את חיי הבגד".
בפרויקט זה כולם מרוויחים (WinWin) ומייצרים יחד כלכלה מעגלית:
ביגוד איכותי נמסר למקבלי הסיוע של פתחון לב או לחילופין מועבר לחנויות 'בזאר מכל הלב' לטובת מכירה בעלות נמוכה ונוחה למשפחות נזקקות. ביגוד בלוי נגזר ונשקל במפעל מיחזור של פתחון לב על ידי אנשים עם מוגבלות ונמכר לתעשיית הסמרטוטים. כל ההכנסות משמשות לרכישת סלי מזון למשפחות נזקקות.
מ-2018 ועד היום 2,448 נתרם טון ביגוד מהציבור, חולקו 4,498 סלי מזון - בשווי של 1,800,00 ₪, נצברו 20,196 שעות תעסוקה לאנשים עם מוגבלות ונתרמו 2,250,000 ₪
השת״פ מקודם מידי שנה סביב משדרי ההתרמה ברשת 13 וב-tv13 וקידומי יח"צ וסושיאל.
לקוחות: פתחון לב + קניוני עזריאלי
יצירת שיתוף פעולה עם אג׳נדה חברתית – סביבתית לקניוני עזריאלי, תוך מציאת פתרון לירידה בתרומת ביגוד והנעלה לארגון פתחון לב והנגשתו לציבור. בשלב ראשון, הצבנו שלוש מכליות מיחזור (ביגוד, הנעלה ופסולת אלקטרונית) בחמישה חניונים של מתחמי עזריאלי.
ביגוד איכותי נמסר למקבלי הסיוע של פתחון לב או לחילופין מועבר לחנויות 'בזאר מכל הלב' לטובת מכירה בעלות נמוכה ונוחה למשפחות נזקקות. ביגוד בלוי נגזר ונשקל במפעל מיחזור של פתחון לב על ידי אנשים עם מוגבלות ונמכר לתעשיית הסמרטוטים. פסולת אלקטרונית מועברת למפעל מיחזור ומטופלת כחוק. כל ההכנסות משמשות לרכישת סלי מזון למשפחות נזקקות.
ממרץ ועד נובמבר 2023 נתרמו מהציבור 23.6 טון ביגוד וכ-3.3 טון הנעלה ונצברו כ-141 שעות תעסוקה לאנשים עם מוגבלות. לאור ההצלחה הפרויקט הוכפל ובשנת 2024 הפעילות התרחבה והיום פועלת בעשרה מתחמי עזריאלי נוספים.
המהלך קודם סביב משדרי ההתרמה ברשת 13 וב-tv13, בקניונים ובקידומי יח"צ וסושיאל.
שירות תמיכה רגשית לאימהות ואבות אחרי לידה
לקוחות: ער״ן + מטרנה
פיתוח אסטרטגיה חברתית-שיווקית ומענה לצורך של קהל יעד המותג, יצירת מוצר חדש ומציאת ארגון חברתי רלוונטי שיתפעל את השירות במקצועיות כאשר התוצאה היא הקמת שירות תמיכה רגשית לאימהות ואבות אחרי לידה בשיתוף עמותת ער״ן - עזרה ראשונה נפשית.
באחריות אג'נדות - פיתוח, ייזום, מחקר, מציאת שותף חברתי, הכשרות, ניהול השיתוף הפעולה, קידום תקשורתי.
השירות זמין לאימהות ואבות אחרי לידה כחלק מתמיכה וליווי של המותג בכל שלב במסע ההורות. השירות ניתן 24 שעות ביממה בטלפון שמספרו 9061* או באתר האינטרנט של ער"ן באמצעות צ'אט, וואטסאפ, מייל ומסרונים. השירות ניתן ע"י מתנדבי ומתנדבות עמותת ער"ן באופן אנונימי וחינמי ומיועד לכלל אוכלוסיית ההורים בישראל. כלל המתנדבים עברו הכשרה ייעודית למתן מענה לשירות.
מאז השקת שירות הסיוע במאי 2023, התקבלו מעל ל-6,000 פניות הנובעות מהצטרפותו של תינוק חדש למשפחה וכן רופאי ילדים ואחיות בטיפת חלב מפנים לסיוע באמצעות שירות זה.
סיוע לנהגים לאורך כל הדרך
לקוחות: ידידים + פז-yellow
פיתוח אסטרטגיה שיווקית-חברתית לקבוצת פז-yellow תוך התמקדות בקהל לקוחותיהם הנהגים. במסגרת המהלך ניתן סיוע "לאורך כל הדרך" באמצעות ארגון ידידים הפועלים לסיוע בדרכים.
מתחילת הפעילות מומנו 3,000 ערכות חילוץ ילדים מרכב נעול (בזכותן משנת 2021 חולצו מעל 5,000 ילדים), 180 ערכות חילוץ מלאות למתנדבים בפריפריה הגיאוגרפית (ערבה, רמת הגולן, איו"ש ועוטף עזה) ו-100 ערכות ליחידת הג׳יפים.
במסגרת השת״פ המתנדבים מעבירים הדרכות לעובדי פז, באפליקציה קיים תגמול למתנדבי ידידים ע"פ קריטריונים משתנים ובנוסף האפליקציות התממשקו טכנולוגית - באפליקציית yellow פותח ׳לחצן חילוץ ידידים׳ בעזרתו ניתן לפתוח קריאה או ליצור קשר עם מוקד המזעיק את מתנדבי הארגון למקום הקריאה בכל רחבי הארץ.
השת״פ מקודם במתחמי פז-yellow ובאמצעות מהלכי יחסי ציבור ותוכן.
יחידת אופנועים לסיוע מהיר בדרכים
לקוחות: ידידים + קבוצת מאיר
פיתוח אג'נדה שיווקית-חברתית לקבוצת הרכב הגדולה בישראל - קבוצת מאיר באמצעות מציאת פתרון לסוגיית הפקקים המאריכים זמני הגעה ומקשים על מתן סיוע מהיר בדרכים ואירועי הצלת חיים.
הקמנו יחידת אופנועים ייעודית לסיוע מהיר בדרכים במרכזי ערים באמצעות ארגון ידידים אשר בזכותם מתנדבי ידידים סייעו ב-16,000 קריאות בשנת 2023.
תרומת סלי מזון למשפחות נזקקות
לקוחות: פתחון לב וקרפור
פיתוח אסטרטגיה ואג׳נדה שיווקית-חברתית לרשת הקמעונאות הצרפתית קרפור (תחילה עם קבוצת ביתן) באמצעות התמקדות בארגון חברתי אחד ומשמעותי מתחום המזון – ארגון פתחון לב הפועל לשבירת מעגל העוני בישראל המסייע לאלפי משפחות נזקקות מדן ועד אילת.
במסגרת הפעילות, השמדת המזון ברשת צומצמה משמעותית, עודפי מזון ומוצרים קצרי מועד נתרמים למרכזי סיוע באופן קבוע, פותח ״תו חברתי״ למימוש במותגי הרשת, לקראת החגים הרשת מעודדת את לקוחותיה לתרום באמצעות מוצרי קופה חברתיים ותרומות כספיות וכן מהווה פלטפורמה למכירת בקבוקים מהדורה מיוחדת כאשר כל ההכנסות מועברות לתרומה עבור סלי מזון למשפחות נזקקות. בנוסף, השתיים משתתפות במכרזים משותפים לרשויות, ועדים וארגונים. כמו כן, בכל שנה ובסמוך לחגים, מתקיימת התנדבות עובדים של אריזת סלי מזון במרכזי הסיוע של הארגון ומועברת תרומה של 3,000 סלי מזון כחלק מפרויקט "מסע אל הלב" במסגרתו מחולקים אלפי סלי מזון בשיתוף עם רשויות מקומיות.
השת״פ מקודם מידי שנה סביב משדרי ההתרמה בראש השנה ובפסח ברשת 13 וב-tv13.
הכשרת שינניות לטיפול ילדים עם מוגבלויות
לקוחות: שלוה + סנסודיין
פיתוח מענה לטיפול שירות שיננית לילדים עם מוגבלות בכלל רחבי הארץ באמצעות הכשרת הצוות המקצועי של מרפאת ארגון שלוה - האגודה הישראלית לטיפול באנשים עם מוגבלויות.
אג'נדות רתמה את מותג משחת השיניים -סנסודיין (Sensodyne) המומלצת לטיפול ברגישות בשיניים למימון הכשרת שינניות בפריסה ארצית תחת המסר ׳כי לכל אחד יש את הרגישות שלו׳.
במסגרת הפעילות, הוכשרו 250 שינניות בשיתוף איגוד השינניות הארצי על ידי מרפאת השיניים של שלוה ועוד 25 שינניות הוכשרו לגמול ב׳. במקביל, קודם ברצפת המכירה במיקומי פרימיום ברשתות רמי לוי וסופר-פארם בו שקל מכל משחת השיניים סנסודיין הועבר כתרומה למרכז טיפוח בריאות הפה והשיניים של שלוה. השת״פ קודם סביב משדר התרמה ברשת 13 וב-tv13 וכן במהלך תוכן ב-ynet סביב יום השיוון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
חיסכון במים לתפעול בריכות טיפוליות
לקוחות: שלוה + פיניש
התאמת האג'נדה החברתית העולמית למותג פיניש (Finish) - חיסכון במים עבור המותג בישראל.
פיניש תורמים את ה׳חיסכון׳ הנובע מהשימוש בקפסולות שלהם עבור שתי הבריכות הטיפוליות והשיקומיות במרכז הספורט של שלוה - האגודה הישראלית לטיפול באנשים עם מוגבלויות. החישוב נעשה על בסיס חיסכון 33 ליטר בכל הדחה, בהשוואה לשטיפה ידנית = 150 קוב מים בכל שנה, כמות המים הנדרשת לבריכת שחייה טיפולית.
בזכות השת"פ, מימנה פיניש את תפעול בריכת השחייה וצוות המטפלים של עמותת שלוה בה מתקיימים בכל שנה טיפולי הידרותרפיה וחוגי שחייה פעם שבועיים ל-2,000 ילדים עם מוגבלויות.
השת״פ קודם מידי שנה סביב משדר התרמה ברשת 13 וב-tv13.
ריהוט ועיצוב בתים לחיילים בודדים
לקוחות: המרכז לחיילים בודדים + ביתילי ושטיחי כרמל
פיתוח אסטרטגיה חברתית-שיווקית למותג ביתילי (בהמשך עבר לשטיחי כרמל), תוך חיבור לשותף חברתי תחת ההבטחה הפרסומית דאז ׳ביתילי. בית לחיילים בודדים׳ כאשר הסלוגן המקורי הוא ׳ביתילי. בית לעיצוב׳.
ביתילי עיצבה וריהטה שבעה מבתי החיילים של העמותה וכן שלושה מועדונים ויצרה בהם תחושה משפחתית וחמימה. מבתים בסיסיים עם מיטה וארון יצרה ביתילי בית במובן הרחב של המילה באמצעות ריהוט ועיצוב מלא - שטיחים, כריות, תמונות לצד ספות, פינת אוכל, תאורה ואקססוריז משלים.
מעבר לתרומת ריהוט הבתים והמועדונים ברחבי הארץ, עובדי החברה מגיעים לבשל בבתי החיילים מדי סופי שבוע ואוספים עבורם מוצרים.
מתחילת הפעילות, נתרמו מאות אלפי שקלים לעמותה עבור מעטפת ליווי ותמיכה לאלפי חיילות וחיילים בודדים עולים וישראלים חסרי עורף משפחתי.
השת״פ מקודם מידי שנה בשבוע התרמה לחיילים בודדים בקבוצת ידיעות אחרונות.
השקה מהדורה מיוחדת של ״הבקבוקים הוורודים״
לקוחות: וראייטי + מי עדן + סופר פארם
ניהול שיתוף פעולה מסורתי בין מי עדן וסופר פארם למען הילדים המיוחדים של וראייטי.
בכל שנה אג'נדות יצרה קונספט מיוחד לתוויות המים של הבקבוקים הוורודים המזוהים עם שיתוף הפעולה ארוך השנים, קונספט שתאם את המהלך התקשורתי או כזה שהפעיל את הציבור בתחרות ציורים.
בזכות שיתוף הפעולה נתרמו מיליוני שקלים שאפשרו מימון טיפולים רפואיים, פארא-רפואיים, תמיכה מקצועית ורכישת עזרים טיפוליים ושיקומיים עבור ילדים עם צרכים מיוחדים.
השת״פ קודם מידי שנה סביב משדר התרמה ברשת 13 וב-tv13.
כיסוי ביטוחי לפוסט טראומה עתידי
לקוחות: נט״ל + AIG
פיתוח אג׳נדה חברתית-שיווקית לחברת AIG וחיזוק האסטרטגיה הארגונית "אנשים שרואים אנשים" של באמצעות חבירה לעמותת נט"ל - נפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה, ובאמצעותה לראות את האנשים עם הפציעה השקופה שהפכה לרלוונטית מתמיד מאז ה-7 באוקטובר.
במסגרת השת״פ, מתנדבי החברה מתנדבים בקבוצות ריצה של העמותה, הוכשרו עובדים כנאמני חוסן לאיתור עובדים במצוקה, לטיפול בשחיקה, לחץ ומתח, וכן הוכשרו עובדים לליווי סטודנטים באקדמיה או מתמודדים מילואימניקים שמתקשים לחזרה בשגרה.
כחלק מהתפיסה, AIG השיקה פוליסת ביטוח הכוללת מעטפת מענים פסיכולוגיים למבוטחים המתמודדים עם מצבים נפשיים מורכבים וביניהם פוסט טראומה.
פוליסה זו הושקה בסמוך ליום הזיכרון ביום שידורים מיוחד לנט״ל בקשת 12 בהובלת אג'נדות.
חזון לישראל טובה, אנושית ובריאה יותר
לקוחות: דמרי + חלאסרטן + נט"ל + ילדים בסיכוי
פיתוח אג׳נדה חברתית-שיווקית לחברת הבנייה י.ח דמרי, תוך יצירת סדר בוועדת התרומות של החברה ובחירת עולם תוכן מדויק המבטא את ה-DNA הארגוני וערכי המותג.
פיתוח "בניית הארץ" לפיו הדור הצעיר שמתמודד מסיבות שונות עם אתגרים שונים בחיים ובזכות תמיכה של דמרי יקבל מפתח לחיים טובים יותר, לעתיד טוב יותר. תרומות החברה התמקדו בפיתוח בתמיכה בלוחמים הלומי קרב ונפגעי טראומה עם נט"ל, תכניות חינוכיות של ילדי אומנה ופנימיות עם עמותת "ילדים בסיכוי" והקמת מרפאות אונקולוגיות לצעירים בבתי חולים באמצעות חלאסרטן.
השת״פ מקודם מידי שנה בשבוע התרמה לחלאסרטן בקבוצת קשת 12.